Spreek jij Engels? - Reisverslag uit Quanzhou, China van Moker Arne - WaarBenJij.nu Spreek jij Engels? - Reisverslag uit Quanzhou, China van Moker Arne - WaarBenJij.nu

Spreek jij Engels?

Door: Moker

Blijf op de hoogte en volg Moker

10 Juli 2017 | China, Quanzhou

Wakker geworden na een van de betere nachten. Moest me 's ochtends melden op het politiebureau. Er schijnen bendes in de buurt te zijn en ze willen iedereen die binnen komt weten waar ze verblijven. De straatjes hiernaartoe straalde 20 jaar geleden uit. Het bezoek bij de politie sloeg nergens op en was snel voorbij. Had nog 2 uur om de stad te verkennen. Besloten om in de buurt te blijven. Kwam eerst bij een park waar wederom gymnastiek beoefent word door oude mensen. Het park met de dubbele torens was enorm indrukwekkend. Toen teruglopen, echter kon ik het kleine steegje niet meer vinden. Na taximensen vragen of politie agenten, niemand kon me helpen. Er spreekt niemand Engels hier. Ja ik ben verdwaald. Gelukkig had ik een kaart bij me, die was niet duidelijk. Dan maar wifi zoeken. Ik liep een kleine supermarkt in, waar ook een agent was. Probeerde chinese woorden te maken van de Engelse. Na aandringen en aandringen gebeurde er iets geks. Hij zag de kaart en bracht me met zijn scooter naar mijn hostel. Ik had geluk gehad en kon zo mijn vlucht halen, na een taxirit. De vlucht had wat vertraging. Toen was ik in de miljoenenstad Beijing. Waar wederom teveel mensen wonen. De rit met de metro ging perfect. Kon ook vrij makkelijk het hostel vinden. Helaas door de vertraging was het al donker. Dus maar wat eten bij een tibetaans restaurant. Heel chique, enige gast en toch goedkoop. Na de lekkere hap terug wat boodschappen gedaan en gaan slapen voor 2 zware dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Quanzhou

Allesuitdekast

Rondje zuid Oost azie

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2017

Einde in zicht

11 Juli 2017

Teveel mensen

10 Juli 2017

Spreek jij Engels?

09 Juli 2017

China

08 Juli 2017

Het einde nadert
Moker

Actief sinds 30 Mei 2017
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 12158

Voorgaande reizen:

30 Mei 2017 - 31 December 2017

Allesuitdekast

Landen bezocht: