Singarijk - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Moker Arne - WaarBenJij.nu Singarijk - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Moker Arne - WaarBenJij.nu

Singarijk

Door: Moker

Blijf op de hoogte en volg Moker

29 Juni 2017 | Singapore, Singapore

Na een vroege taxirit gedeeld te hebben met de hollanders tijd om door te vliegen naar Singapore. Op deze luchthaven moest je zelf je bagage tag printen en om je tas binden. Bij de gate hadden ze geen toilet, dus moest je 2x door de tassencheck. Lekker handig!!
Aangekomen in Singapore de laatste visum dingen regelen en dan met de metro naar de stad. Dit extreem moderne vliegveld is alles schoon en enorm. We zijn in een duurder land. De metrorit ging perfect en hostel was dichtbij. Gelukkig mocht ik al mijn kamer in en dan gelijk de stad in. Eerste deel van de tocht ging door little india.
Wel een groot verschil met India is dat de straten heel schoon zijn. Het verkeer is extreem goed geregeld. Onderweg een paar kerken tegengekomen, maar overall zie je alleen maar super hoge gebouwen. Rond het toeristische pakje, kom je langs een oud hockeyterrein en andere sportopties. Hier staat het oude fort van de Britten. Maar iedereen kwam voor de zogeheten boot die op 3 torens staat. Vrij uniek plaatje, maar alleen mogelijk waar geld is.
Terug lopen langs de indiase wijk en boortjes tegenkomen met boetes voor bepaalde dingen. Zo krijg je 300 euro boete als je in de bus of trein iets eet of drinkt. En uiteraard afval op straat gooien is verboden. Bij terugkomst wat eten en slapen. Morgen uitchecken en nog een paar uur bezichtigen voor ik weer terug keer naar KL.